PREVÁDZKOVÝ PORIADOK

vypracovaný v súlade so zákonom č. 355/2007 Z. z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov a vyhláškou MZ SR
č. 525/2007 Z. z. o podrobnostiach o požiadavkách na telovýchovno-športové zariadenia

 

Článok I

Identifikačné údaje prevádzkovateľa zariadenia

 

Názov a adresa zariadenia:                            EPIX GYM, Uhrova 16, Bratislava – Nové Mesto 831 01

Obchodné meno prevádzkovateľa:              EPIX s.r.o.

Sídlo prevádzkovateľa:                                  Pri Suchom mlyne 5238/53, Bratislava – Staré Mesto 811 04

IČO prevádzkovateľa:                          55 144 799

 

 

Článok II

Druh a spôsob poskytovania služieb, zakázané úkony pri poskytovaní služieb

 

(1)   V zariadení sa poskytujú tieto služby:

a) využitie vybavenia fitness centra na individuálne cvičenie,

b) cvičene s osobným trénerom,

c) skupinové cvičenie,

d)predaj doplnkov stravy a nápojov.

 

(2)   Pri prekročení kapacít prevádzky je prevádzkovateľ oprávnený nepovoliť klientovi vstup a to až do času kedy to kapacita prevádzky umožní. V tejto súvislosti nevznikajú klientovi žiadne nároky voči prevádzkovateľovi.

 

(3)   V priestoroch prevádzky je zakázané fajčiť.

 

 

Článok III

Podmienky prevádzky a zásady ochrany zdravia návštevníkov
a zamestnancov zariadenia

 

(1)   Prevádzka je dispozične členená na vstup s recepciou, zázemie pre zamestnancov, miestnosť na upratovanie, šatne delené na mužské a ženské riešené v priamej náväznosti na sprchy, umývadlo a wc. Z prvého poschodia vedie schodište do suterénu, v ktorom sa nachádza fitness miestnosť priestorovo rozdelená na posilňovaciu časť, cardio zónu a funkčnú zónu určenú na cvičenie s vlastným telom.

 

(2)   Objekt, v ktorom sa nachádza prevádzka je napojený na verejné inžinierske siete, zásobovanie pitnou vodou je zabezpečené, osvetlenie je prirodzené a umelé. Odkanalizovanie je riešené napojením objektu na verejnú kanalizáciu mesta. Miestnosti majú riešené vetranie oknami v kombinácií s umelým vetraním. Otváracie krídla okien sú ovládateľné z podlahy.

 

(3)   Podlaha priestorov určených na cvičenie je pružná, ľahko čistiteľná a nekĺzavá. Steny sú hladké bez výstupkov a do výšky 200 cm sú opatrené povrchovou úpravou Vnútorné povrchy nie sú lesklé, farebné riešenie je zvolené tak, aby nezhoršovali svetelné podmienky.

 

(4)   Pre využívanie Služieb Prevádzkovateľa je potrebný nákup vstupu prostredníctvom platobnej brány cez webovú stránku Prevádzkovateľa alebo prostredníctvom aplikácie Prevádzkovateľa.

 

(5)   Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo prerušiť alebo obmedziť prevádzku v odôvodnených prípadoch. To platí najmä pri nevyhnutných opravách a údržbe, ktoré sa nezlučujú so zachovaním bežnej a pre Klientov komfortnej a bezpečnej prevádzky, rovnako aj v situácii spôsobenej vyššou mocou (napr. havárie vodovodného potrubia, odstavenie dodávky vody, elektriny, internetu alebo dodávky teplej vody, nútené uzatvorenie Prevádzky z rozhodnutia prenajímateľa alebo orgánu štátnej správy alebo samosprávy, výpadok elektriny, vytápanie a podobne). Klientovi v tomto prípade nevzniká nárok na kompenzáciu.

 

(6)   Cvičebné náradie, posilňovacie stroje a ďalšie vybavenie fitnes centra sú Klienti povinný používať jedine spôsobom k tomu určeným. Sú pri tom povinný chovať sa tak, aby nedochádzalo k ich poškodeniu, ani k ohrozeniu zdravia vlastného, alebo zdravia iných klientov.

 

(7)   Klient využíva služby Prevádzkovateľa na vlastné nebezpečenstvo, je zdravý telesne aj duševne a je schopný cvičenie absolvovať. Pred každým cvičením zváži svoj aktuálny zdravotný stav a tomu prispôsobí druh cvičenia, intenzitu, záťaž a dĺžku cvičenia.

 

(8)   Za poranenia a úrazy, ktoré si Klient zapríčinil vlastnou neopatrnosťou, nezohľadnením vlastného zdravotného stavu a nerešpektovaním prevádzkového poriadku, nenesie Prevádzkovateľ žiadnu zodpovednosť.

 

(9)   Klient je v prípade tréningov s osobným trénerom alebo skupinových cvičení povinný oboznámiť prevádzkovateľa a zamestnancov o svojom zdravotnom stave ako aj o všetkých svojich ochoreniach, prípadne zraneniach.

 

(10)           V zariadení sa nachádza lekárnička, vybavená v zmysle platných právnych predpisov SR, umiestnená na vidteľnom voľne prístupnom mieste vo fitness miestnosti.

 

(11)           Pri poranení a krvácaní zamestnanca alebo zákazníka v súvislosti s výkonom sa postihnuté miesto okamžite opláchne vodou, následne dezinfikuje dezinfekčným prostriedkom na rany (Septonex, Mezosept) a prelepí sa jednotlivo balenými náplasťami na rany. V prípade znečitenia rúk biologickým materiálom sa ruky umyjú a dezinfukujú prípravkom s baktericídnym a virucídnym účinkom. V zariadení je k dispozícii lekárnička. Prevádzkovateľ a zamestnanci zariadenia používajú také pracovné postupy, aby pri poskytovaní ponúkaných služieb nedošlo k ohrozeniu zdravia alebo k poškodeniu zdravia. Klient je v prípade individuálnych a skupinových tréningov povinný oboznámiť prevádzkovateľa o svojom zdravotnom stave a prípadných zdravotných obmedzeniach.

 

Článok IV

Pokyny, obmedzenia a zákazy týkajúce sa návštevníkov zariadenia, ktoré musia byť zverejnené na mieste zariadenia prístupnom pre návštevníkov

 

(1)   Klienti sú povinní:

a)     riadiť sa pokynmi personálu,

b)   v prípade porušenia niektorej z povinnosti uvedených v tomto prevádzkovom poriadku, je Klient povinný opustiť priestory prevádzky, inak môže byť Prevádzkovateľom udelený zákaz vstupu.

c)     dodržiavať čistotu a hygienu v priestoroch Prevádzky, taktiež v prípade zistenia akéhokoľvek nedostatku informovať Prevádzkovateľa alebo zodpovednú osobu Prevádzkovateľa,

d)   neodkladne informovať Prevádzkovateľa alebo zodpovednú osobu Prevádzkovateľa v prípade zistenia náhleho zhoršenia zdravotného stavu, prípadné spozorovanie zdravotných ťažkostí seba alebo aj iných Klientov,

e)     šetrne zaobchádzať so zariadením prevádzky a nepoškodzovať priestory a majetok Prevádzkovateľa alebo tretích osôb,

f)     používať čistú a vhodnú športovú obuv a športové oblečenie,

g)   dodržiavať pokyny prevádzkovateľa,

h)   po ukončení cvičenia uložiť použité náradie na miesto jemu určené (nevynášať náradie z určených priestorov),

i)     používať pri cvičení v priestoroch Prevádzky uterák,

j)     očistiť stroje a pomôcky po použití,

k)   odkladať si svoje osobné veci (tašky, ruksaky) do skrinky v šatni.

 

(2)   Klient je povinný pri odchode skrinku v šatni vyprázdniť a nechať ju odomknutú. Prevádzkovateľ má právo skrinky v šatni, ktoré zostanú zamknuté v čase, keď sa v prevádzke nenachádza žiaden klient, otvoriť. Prevádzkovateľ nezodpovedá za prípadné škody či straty, spôsobené porušením povinnosti nechať skrinku odomknutú.

 

(3)   Klient je povinný riadiť sa všetkými usmerneniami a pokynmi Prevádzkovateľa počas celej doby návštevy prevádzky.

 

(4)   V súvislosti s poskytovaním služieb je zakázané

 

a)     vstupovať do prevádzky so zdravotným stavom, ktorý vylučuje bezpečne vykonávať športovú alebo fyzicky namáhavú činnosť

b)   vstupovať do prevádzky v podnapitom stave alebo pod vplyvom akýchkoľvek omamných, alebo psychotropných látok

c)     vstupovať do priestorov prevádzky v špinavom alebo zjavne nevhodnom oblečení,

d)   fajčiť v priestoroch prevázdky,

e)     vytvárať nadmerný hluku a svojím správaním obmedzovať pohodlie ostatných Klientov

f)     vnášať a používať sklenených predmety (vrátane fliaš)

g)   fotografovať alebo filmovať osoby ako aj skupiny osôb bez ich súhlasu. Na fotografovanie, či filmovanie určené na komerčné účely a pre tlač je potrebné získať písomné povolenie Prevádzkovateľa

h)   používať drogistický tovar mimo spŕch

i)     konzumovať (čokoľvek) v priestoroch určených na cvičenie,

j)     zasahovať do technického vybavenia Prevádzky

k)   vnášať a používať zbrane,

l)     vstupovať do priestorov prevádzky so zvieratami,

m)   odkladať tašky, ruksaky a iné predmety v otvorených priestoroch Prevádzky.

 

 

Článok V

Spôsob a frekvenciu upratovania zariadenia

 

(1)   Prevádzka sa udržiava v dôkladnom poriadku a čistote. Bežné upratovanie sa vykonáva denne a priebežne podľa potreby. Čistenie zariadení na osobnú hygienu povrchových plôch a podláh je vykonávané počas celého dňa podľa potreby. Nádoby na odpad sú umiestnené v Prevádzke a sú vyprázdňované podľa potreby.

 

(2)   Celkové upratovanie sa vykonáva 1-krát týždenne. Jedenkrát až dvakrát ročne sa vykonáva generálna sanitácia prevádzky (tzv. sanitačný deň), navlhko – použitím dezinfekčného prostriedku – dôkladne vyčistiť všetky plochy (vrátane stien, okien, dverí, svietidiel atď.).

 

(3)   Pri používaní čistiacich a dezinfekčných prostriedkov (chemický faktor) sa osoba, ktorá vykonáva upratovanie riadi návodom na používanie podľa doporučení výrobcu. Prevádzkovateľ zabezpečuje pravidelné dopĺňanie osobných ochranných pomôcok potrebných pre výkon dezinfekcie na základe opotrebovania a v prípade potreby – ochranné rukavice,.

 

 

 

Článok VI

Postup pri mechanickej očiste, prípadne dezinfekcii povrchových plôch miestností a zariaďovacích predmetov

 

(1) Mechanická očista sa vykonáva bežnými saponátovými prostriedkami. Dezinfekčné prostriedky používané na plošnú dezinfekciu pracovných plôch, podláh a zariadení pre osobnú hygienu sa po upotrebení jedného obmieňajú (striedajú) za účelom potlačenia vzniku rezistencie choroboplodných zárodkov, dodržiava sa ich správna koncentrácia a doba expozície. Dezinfekcií predchádza dôkladná vlhká mechanická očista roztokom teplej vody a čistiaceho prostriedku. Je zabezpečené oddelené skladovanie pomôcok na upratovanie.

 

(2) Dezinfekcia strojov a zariadení na cvičenie sa vykonáva 1 x denne, resp. po každom použití ich Klient udržiava v čistote dezinfekčným roztokom a jednorazovou papierovou utierkou, ktoré má v priestoroch prevádzky k dispozícii.

 

(3) Pre zhromažďovanie odpadu sú umiestnené v Prevádzke odpadkové koše opatrené jednorázovými vreckami na odpad. Tieto vrecká sú denne odnášané do kontajnera. Likvidácia komunálneho odpadu je zabezpečená zmluvne.

 

 

 

 

Článok VII

Spôsob a frekvenciu čistenia osvetľovacích telies a okien.

 

Osvetľovacie telesá a okná sú chránené pred rozbitím dostatočnou vzdialenosťou a sú čistené podľa potreby, najmenej však raz ročne.

 

Článok VIII

Osobitné ustanovenia

(1) Prevádzkový poriadok zariadenia je vyvesený na viditeľnom mieste – voľne prístupný pre zamestnancov a klientov zariadenia. Prevádzkový poriadok bude pravidelne aktualizovaný na základe možných zmien a skutočností pri prevádzkovaní.

 

(2) V prípade objavenia sa nových skutočností, ak to bude potrebné, v budú zabezpečené všetky objektivizácie škodlivých/potencionálne škodlivých faktorov pracovného prostredia podľa usmernenia a požiadaviek pracovníkov RÚVZ Bratislava a hl. mesto so sídlom v Bratislave.

 

Článok IX

Záverečné ustanovenia

Za dodržiavanie uvedených ustanovení a striktné plnenie povinností z nich vyplývajúcich zodpovedá Prevádzkovateľ. Je povinný denne vykonávať prehliadku všetkých pracovných priestorov a posúdiť prevádzkyschopnosť zariadenia na poskytovanie služieb.

 

V Bratislave, dňa 9. 11. 2023

Ing. Peter Slivka, EPIX s.r.o., konateľ